جستجو

احتمال بروز عفونت شدید در چشم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

2021-04-10

احتمال بروز عفونت شدید در چشم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا
مطالعه جدید ارتباط احتمالی بین عفونت چشم تهدید کننده بینایی و ویروس کرونا را پیدا می کند.

SAN FRANCISCO ، کالیفرنیا – محققان در مورد احتمال ارتباط بین عفونت نادر و ویرانگر چشم با COVID-19 هشدار می دهند. فقط در طی دو ماه ، سه بیمار در بیمارستان سلامتی Northwell نیویورک مبتلا به کراتیت شدند که به سرعت منجر به اندفتالمیت و از بین رفتن عمیق بینایی شد. چشم یک بیمار باید برداشته شود. آزمایش هر سه بیمار برای COVID-19 مثبت بود. نتایج بررسی گذشته نگر این ماه در AAO 2020 Virtual ، ۱۲۴مین نشست سالانه آکادمی چشم پزشکی آمریکا منتشر شد. محققان امیدوارند که یافته های آنها جامعه پزشکی را ترغیب کند تا هنگام ارزیابی نقش درمان ضد عفونی و مدولاسیون ایمنی ، چشم را در نظر بگیرند.

در حالی که شواهد نشان نمی دهد که ویروس باعث عفونت های ویرانگر چشم شده است ، وقوع کراتیت منجر به سوراخ شدن سریع و آندوفتالمیت بسیار نادر است. محققان می گویند وجود سه مورد در طی دو ماه در نیویورک ، مرکز ویروس کرونا ، دلیل تحقیقات بیشتری است.

کراتیت یک زخم آلوده در چشم است. در موارد نادر ، کراتیت می تواند منجر به آندوفتالمیت ، التهاب مایعات داخل چشم شود ، که معمولاً به دلیل عفونت ناشی از باکتری ها و قارچ های مختلف است. به طور معمول ، با جراحی یا ضربه همراه است. اندفتالمیت می تواند باعث صدمات چشمگیر ، از جمله نابینایی شود. در بعضی موارد ، چشم باید برداشته شود. علائم به طور معمول به سرعت ظاهر می شود و شامل درد ، قرمزی چشم ، ترشح از چشم ، تورم درب و کاهش بینایی است.

چشم پزشک آمیلیا شریر ، گزارش داد که این سه بیمار ، همه در سن ۶۰ سالگی ، و اهل منهتن ، بروکلین و لانگ آیلند ، در همان مدت دو ماه به بخش چشم پزشکی بهداشت نورثول مراجعه کردند. در زمان تشخیص کراتیت دو نفر سرپایی و یک نفر در بیمارستان بودند. هر سه مورد آزمایش ویروس کرونا داشتند. بعداً یکی از بیماران سرپایی در بیمارستان بستری شد و درگذشت.

دکتر شریر گفت: “بروز کراتیت که به اندوفتالمیت منتقل می شود بسیار کم است.” “یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ گزارش کرد که فقط ۲۷ مورد از ۹،۹۳۴ چشم در یک دوره ۱۵ ساله دچار آندوفتالمیت ناشی از کراتیت است.

دکتر شریر ادامه داد ، “سه مورد از این موارد در یک دوره دو ماهه با مثبت بودن COVID-19 نشان می دهد که ممکن است ارتباطی بین عفونت COVID-19 و بیماری شدید چشم وجود داشته باشد.”

سونال اس تولی ، سخنگوی بالینی آکادمی که در این مطالعه نقش نداشت ، گفت: “اگرچه این یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز دارند ، اما هنگام تفسیر این نتایج باید احتیاط شود.” “یافته ها نشان نمی دهد که COVID-19 باعث آندوفتالمیت می شود اما رابطه ای بین این دو وجود دارد. این احتمال وجود دارد که برخی از جنبه های سلامتی این افراد ، آنها را در معرض آلودگی با COVID-19 و همچنین عفونت شدید در چشم آنها مانند سیستم ایمنی ضعیف یا کمبودهای غذایی قرار داده است. همچنین این احتمال وجود دارد که این یافته ها به دلیل تعداد زیادی از بیماران مبتلا به COVID مثبت که در اوج شیوع همه گیر در نیویورک به بیمارستان های نیویورک مراجعه می کنند ، اتفاقی باشد. ”

https://www.aao.org/newsroom/news-releases/detail/study-finds-link-between-eye-infection-coronavirus

ارسال شده در اخبار مرکز تحقیقات